Copywriter voor eenmanszaken, kleine ondernemingen en grote bedrijven

freelance copywriter

Je website is je online gezicht. Dan wil je geen littekens. Toch staat het internet vol strompelende teksten. Taalfouten ondermijnen je geloofwaardigheid, ook al heb je een waardevol verhaal te vertellen.

Ook andere online en offline informatiedragers (nieuwsbrieven, blogberichten, folders en brochures, vacatureberichten, handboeken, e-mails en brieven) missen vaak helderheid. Welke communicatiedrager je ook gebruikt, de tekst maakt de connectie. Het uiteindelijke doel is een glimlach, een duidelijke boodschap, extra klanten, geen vragende blik.

De freelance copywriter is een empathische kameleon

Ik schrijf en herschrijf en hul me in de rol van observator met een luisterend oor. Met andere woorden: ik kijk op een afstand naar je verhaal en verplaats me in de wensen van je doelgroep, consument en publiek.

Je kunt bij mij terecht voor het schrijven, herschrijven en corrigeren van onder andere:

  • Webteksten en SEO-teksten
  • Blogberichten (persoonlijke en bedrijfsblogs)
  • Testimonials en getuigenissen
  • Folders en brochures
  • Vacatureberichten
  • Sollicitatiebrieven
  • Masterproeven en bachelorproeven (proeflezen, correctie)
  • E-mails en brieven
  • Handboeken

Waarom kiezen voor een freelance copywriter?

Directe communicatie met één contactpersoon. Dat zijn twee handen om te schrijven en twee ogen om te lezen. Vier ogen zien echter meer dan twee, dus laat ik mijn teksten altijd grondig nalezen alvorens ik ze je bezorg. Freelance betekent ook flexibiliteit. Op mijn website vind je geen openingsuren en vaste sluitingsdagen.

Een goede tekst, wat moet dat kosten?

Ik hanteer geen vast uurtarief, wel een projectprijs. De kostprijs is afhankelijk van enkele factoren:

  • schrijven, herschrijven of corrigeren?
  • de omvang van de opdracht (het aantal woorden, de grootte van het voorafgaandelijk opzoekwerk,…)
  • de regelmaat van de opdracht (eenmalig of weerkerend)
  • de dringendheid van de opdracht

Een duidelijke briefing maakt het voor beiden makkelijk en tijdbesparend. Deze checklist met zes vragen zorgt voor een goede briefing:

  1. Waarom wil je jouw boodschap communiceren?
  2. Wie is de doelgroep van de tekst?
  3. Hoe wil je de boodschap communiceren (online of offline, welke informatiedragers)?
  4. Wanneer moet de tekst klaar zijn?
  5. Wat is je budget?
  6. Welke extra informatie (bedrijfsbrochures, folders, vakliteratuur,…) is er ter beschikking?

Je denkt er bij voorkeur al even over na alvorens je me contacteert. :-)

Ik bezorg je daarna een offerte. Na een schriftelijk akkoord begin ik te schrijven. We spreken meteen ook de frequentie af waarop we elkaar op de hoogte zullen houden van de stand van zaken.

Samenwerken of brainstormen over een project? Maak een afspraak.