Copywriter voor eenmanszaken, kleine ondernemingen en grote bedrijven

freelance copywriter

De website is het online gezicht van je onderneming. Dan wil je geen littekens. Toch staat het internet vol met strompelende teksten. Slecht opgebouwde teksten en taalfouten ondermijnen bovendien je geloofwaardigheid, ook al heb je een waardevol verhaal te vertellen.

Ook andere online en offline informatiedragers (nieuwsbrieven, blogberichten, folders en brochures, vacatureberichten, handboeken, e-mails en brieven) missen vaak helderheid. Welke communicatievorm je ook gebruikt, de tekst maakt de connectie. Het uiteindelijke doel is een glimlach, een duidelijke boodschap, extra klanten, geen vragende blik.

De freelance copywriter is een empathische kameleon

Ik schrijf en herschrijf en hul me in de rol van observator met een luisterend oor. Met andere woorden: ik kijk vanop een afstand naar jouw verhaal en verplaats me in de wensen van jouw doelgroep, consument en publiek.

Je kunt bij mij terecht voor het schrijven, herschrijven en corrigeren van onder andere:

  • Webteksten en SEO-teksten
  • Blogberichten (persoonlijke en bedrijfsblogs)
  • Testimonials en getuigenissen
  • Folders en brochures
  • Vacatureberichten
  • Sollicitatiebrieven
  • Masterproeven en bachelorproeven (proeflezen, correctie)
  • E-mails en brieven
  • Handboeken

Waarom kiezen voor een freelance copywriter?

Directe communicatie met één contactpersoon. Dat zijn twee handen om te schrijven en twee ogen om te lezen. Vier ogen zien echter meer dan twee, dus laat ik mijn teksten altijd grondig nalezen alvorens ik ze je bezorg.

Freelance betekent ook flexibiliteit. Op mijn website vind je geen openingsuren en vaste sluitingsdagen.

Een goede tekst, wat moet dat kosten?

Ik hanteer geen vast uurtarief, wel een projectprijs. De kostprijs is immers afhankelijk van een aantal factoren: schrijven, herschrijven of corrigeren, de omvang en looptijd (eenmalig, vast) van een project, en de hoogdringendheid van de opdracht.

Een duidelijke briefing maakt het voor beiden makkelijk en tijdbesparend. Deze checklist met zes vragen zorgt voor een goede briefing:

  1. Waarom wil je jouw boodschap communiceren?
  2. Wie is de doelgroep van de tekst?
  3. Hoe wil je de boodschap communiceren (online of offline, welke informatiedragers)?
  4. Wanneer moet de tekst klaar zijn?
  5. Wat is je budget?
  6. Welke extra informatie (bedrijfsbrochures, folders, vakliteratuur,…) is er ter beschikking?

Je denkt er bij voorkeur al even over na alvorens je me contacteert. :-)

Ik bezorg je daarna een offerte. Na een schriftelijk akkoord begin ik te schrijven. We spreken meteen ook af op welke frequentie we elkaar op de hoogte houden van de stand van zaken.

Samenwerken of brainstormen over een project? Maak een afspraak.